bloemkool-avocado-pasta

Het is de eerste keer dat ik bloemkolen geplant heb in mijn tuin. Een paar maand geleden zag ik één plantje staan in het tuincentrum en kon er niet aan weerstaan. Voor 50 cent wou ik het wel eens proberen. Vorige maand heeft hij nog wat vriendjes erbij gekregen maar daar is nog maar enkel veel blad van te zien. Heel benieuwd wat dat nog gaat geven!


Mijn eerste bloemkooltje uit eigen tuin is een beetje een kleine weirdo, maar ik ben er eigenlijk wel fier op :). Ik wou er dan ook ten volle van kunnen proeven en genieten. Hij smaakte geweldig!


Citroen verfrist het geheel en de romige textuur van de avocado is een fijne afwisseling in de mond. Lekker snel en eenvoudig!


voor 1-2 personen

roosjes van een halve bloemkool
1 avocado
65g volkoren speltpasta
enkele takjes verse oregano (handvol blaadjes)
sap van halve citroen
olijfolie
zeezout


Breng het water voor de pasta aan de kook. Stoom er de bloemkoolroosjes boven tot ze beetgaar zijn (+-10 min.) Ondertussen kook je de pasta. Na het afgieten mag je deze twee al samen mengen en even laten afkoelen. Avocado in twee snijden, de pit eruit en beide helften in een raster snijden. Schep er de blokjes met een lepel uit, bij de bloemkool-pasta. Peper en zout naar smaak. Overgiet met een lekkere fruitige olijfolie en knijp er het  sap van een halve citroen over uit. Voeg er nog de versgeplukte oregano bij. Goed mengen en smullen maar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten